Baby it's cold outside - avagy a zabsüti és forrócsoki találkozása a fitnesz edzővel.
2014. december 02. írta: Perszonáltréner

Baby it's cold outside - avagy a zabsüti és forrócsoki találkozása a fitnesz edzővel.

SAM_0201.JPG

 

Zuhog az eső, napot szerintem egy hete nem láttunk. Az energiaszintünk zuhan jó pár bázispontot, talán még az edzések is rosszabbul mennek. Ilyenkor szoktak az emberek valami jó kis lélek- és testmelegítő nass után kívánkozni. Velem sincs ez másképp, csak éppen én már kellően harcedzett vagyok ahhoz, hogy meg tudjam különböztetni azt, amikor csak passzióból ennék valami kis finomat, vagy tényleg éhes vagyok. Mivel nem szeretném, ha csodás, kidolgozott, sportos (muhaha) testem néhány téli, gyenge pillanat miatt nagyobb kárt szenvedjen, ezért kreáltam egy olyan zabsütit, ami egy álmos, esős hétfő délutánt is szebbé varázsol. Bár most kedd van, az eső viszont zuhog, és álmosnak is álmos vagyok, szóval itt volt a remek alkalom. A mákos zab keksz alig néhány hozzávalós, nagyon hamar megvan, és lelkesen lehet tunkolni a fitnesz forrócsokiba. Viszont nem ért óvatosnak lenni, mert hiába az alakbarát hozzávalók, a keksz darabja így is kb. 100 kcal-t tartalmaz, és a zabpehely miatt a szénhidrát tartalma sem kifejezetten alacsony (de a GI értéke viszont igen), én azt javaslom, hogy délutáni, edzés előtti nasiként edd (vagy reggelire), mert úgy viszont tökéletesen feltölt energiával egy kemény edzés előtt.

Hozzávalók (kb. 8 db keksz lesz belőle)

1 bögre zabpehely

Fél bögre mák

60 gr, min. 60%-os étcsoki (vagy cukormentes csoki pasztilla) apróra darabolva

Fél bögre nyírfacukor

2 db tojás (villával kicsit felverve)

1 ek méz (elhagyható,de ettől lesz egy kis mézes aromája)

1 ek langyos tej (akármilyen)

 

A hozzávalókat összekeverjük olyan állagúra, hogy golyókat tudjuk formálni belőle ( ha túl száraz, egy kis langyos tejjel lehet még lazítani) . Sütőpapírral kibélelt tesszük őket megfelelő távolságra, majd tenyerünkkel óvatosan korong alakúra lapítjuk a golyókat. Kb 170 fokos sütőben 10-15 perc alatt sülnek meg (a mák miatt picit nehezen látszik,hogy mikor van kész, figyelmi kell rá, hogy ne égjen meg, vagy hogy ne száradjon ki). Ez kész is.

Lássuk a forrócsokit:

Hozzávalók (1 adaghoz):

2 kocka min. 60 %-os étcsoki (vagy bármilyen cukormentes csoki)

1 ek kakaó

1-2 csepp vanília esszenica

1 ek csokis protein por (elhagyható, de akkor dupla mennyiségű kakaópor kell bele) én Scitec 100% Professionalt Whey Pro-t használtam, abból is rocky road ízűt

Édesítőszer (eritriol, stevia, nyírfacukor stb.)

2 dl tej (light kókusztejjel is nagyon finom).

Egy kevés meleg tejben felolvasztjuk a csokit, hozzákeverjük a többi hozzávalót (kevés tejben könnyebb csomómentesre keverni), majd felöntjük a maradék forró tejjel.

Ebbe lehet lelkesen tunkolni a kekszecskéket :) Ne felejts el utána fogat mosni (nekem sikerült mákos foggal edzést tartanom...)!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://squatmore.blog.hu/api/trackback/id/tr846951705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása